zaterdag 22 oktober 2016

Grafische partituur


Ben ik weer!

Dit keer moest ik voor muziek een grafische partituur maken.
Een grafische partituur is een vorm van muzieknotatie.
In een partituur kan je de klanken en het verloop van een muziekstuk aflezen.

Hieronder zie kan je mijn grafische partituur zien.
















Hoe ik mijn grafische partituur kan toepassen in de klas is als volgt:
Als eerst laat je het blad zien aan de kinderen en vraagt wat de kinderen denken wat het is.
Per ding leg ik uit wat de bedoeling en doe ik alle instrumenten voor. (een voor een)

Daarna verdeel ik de kinderen in 4 groepen. (deze groepjes zijn al van te voren gemaakt)

Elk groepje heeft een eigen instrument. (ook dit is al van ten voren bepaald)
Bij mij zijn dat:  
-          Handen (klappen)
-          Trommel
-          Triangel
-          Bellenrekje

Het stappenplan om het uit te voeren:
Een voor een laat ik de groepjes het uitvoeren. (Dus niet allemaal tergelijker tijd)
1.       Handen
2.       Trommel
3.       Triangel
4.       bellenrekje
Als dat gebeurt is, doen we er twee te gelijk.
1.       Handen en trommel
2.       Triangel en bellenrekje
3.       Handen en triangel
4.       Trommel en bellenrekje
Uiteindelijk doen alle 4 de groepjes het tegelijkertijd.

Als dit goed gaat, dan kan ik altijd nog de instrumenten doordraaien.
(Hoe er doorgedraaid wordt, is al van ten voren bepaald)

Het ligt aan de kinderen of we het vanaf het begin doen of per 2 of allemaal tegelijkertijd.


Dit was het weer voor vandaag.
Tot de volgende keer!

Muzikale groetjes,

Juf Suzan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten